luni, 16 mai 2011

Ministrul Daniel Funeriu susţine că 1.400 de cadre didactice au lucrat la legislaţia secundară a Legii Educaţiei

          Un număr de 1.400 de cadre didactice au lucrat la realizarea legislaţiei secundare a Legii Educaţiei, a declarat vineri ministrul Daniel Funeriu, cu prilejul celui de-al XVII-lea Congres Internaţional al Asociaţiei Europene a Profesorilor. El a spus că le-a trimis tuturor partenerilor draftul cu metodologiile la Legea Educaţiei, urmând ca acestea să fie discutate şi cu partenerii sociali.
"Orice schimb de sistem nu poate fi făcut artificial. Oamenii sistemului trebuie să fie acţionari ai acestei schimbări. Am considerat că toată legislaţia secundară trebuie să fie elaborată împreună cu cadrele didactice", a spus Funeriu.

          În opinia sa, România trece printr-un proces ireversibil de schimbare a sistemului de educaţie. "Suntem la începutul unui drum care va duce la modernizarea educaţiei în România. Sistemele de educaţie nu se pot moderniza dacă modernizările succesive nu sunt purtate pe umeri şi însuşite de profesori", a susţinut demnitarul.

           El consideră că, în ceea ce priveşte cadrele didactice, acestea trebuie să aibă o formare profesională impecabilă, procedeul de selecţie să asigure că aceia care sunt cei mai potriviţi sunt aşezaţi la locurile lor, dar profesorii să aibă şi o răsplată pe măsură. Daniel Funeriu a mai declarat că noua Lege a Educaţiei a început să producă efecte şi deja 3.500 de cadre didactice din cele aproximativ 260.000 s-au "stabilizat" pe post, câştigând locuri de titulari. Referindu-se la relaţia cu sindicatele, ministrul a apreciat că aceasta trebuie să fie onestă. El a afirmat că trebuie să se iasă din logica unor sindicate reactive şi să se intre într-o stare proactivă, în care toate problemele să fie discutate împreună cu partenerii sociali.

         "Dorim ca relaţia cu sindicatele să fie una onestă şi să fie continuată şi de acum înainte. Cred că suntem în România pe drumul cel bun cu această relaţie (n.r. - relaţia cu sindicatele)", a susţinut Daniel Funeriu. Prezent la congres, preşedintele Asociaţiei Europene a Profesorilor, Silvano Marseglia, a afirmat că profesorul trebuie să fie unul european, să accepte diversitatea şi să se adapteze mai bine la schimbare. În opinia sa, cadrele didactice trebuie să cunoască diferitele sisteme de învăţământ din ţările Uniunii Europene iar toţi profesorii, să capete o experienţă europeană. Silvano Marseglia consideră că educaţia trebuie să fie bazată pe formarea şi dezvoltarea capacităţii de cunoaştere.

          "În societăţile avansate capitalul uman este cel mai important. Cunoaşterea duce la dezvoltarea inovaţiei. Inovaţia şi cercetarea sunt două laturi ale triunghiului cunoaşterii iar cea mai importantă este învăţământul. Cunoaşterea este o resursă importantă pentru dezvoltarea societăţii", a subliniat Marseglia. În perioada 12-15 mai se desfăşoară la Bucureşti şi Constanţa cel de-al XVII-lea Congres Internaţional al Asociaţiei Europene a Profesorilor, la care participă cadre didactice din 17 ţări. Congresul este organizată o dată la trei ani. 


SURSA AGERPRES

Un comentariu:

  1. Ce folos ca au lucrat 1400 cadre didactice la Legea Educatiei,daca tot sunt scapari?
    Sunt de 11 ani in invatamant,am gradul I didactic,am terminat studii de scurta durata in 1992,mi le-am completat prin sistem Bolognia in 2009 si acum mi se spune ca tot nu mai am dreptul sa predau la liceu.PAI ATUNCI CARE E DIFERENTA INTRE UN SUBINGINER SI UN INGINER BOLOGNIA?SAU DE CE AM MAI PIERDUT DOI ANI SA IMI COMPLETEZ STUDIILE?CU TOATE CA IN TOTAL AM 6 ANI DE STUDII SUPERIOARE IN DOMENIU,FARA SA MAI TIN CONT DE ZECILE DE EXAMENE DE DIFERENTA PE CARE LE-AM SUSTINUT SE FACE PE NEDREPT O DIFERENTA INTRE MINE SI UN INGINER DE LUNGA DURATA CU 5 ANI DE STUDII SUPERIOARE IN DOMENIU...Daca nu ma credeti,va dau relatii despre cazul meu la tel:0747043739

    RăspundețiȘtergere