Ordinul Ministerului Educaţiei Naţionale nr. 3281/2013
pentru modificarea Metodologiei şi a criteriilor privind acordarea
gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar, aprobate prin Ordinul
ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr.
6211/2012, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 117 din 1.03.2013 (M.Of. 117/2013).
Intrat în vigoare la: 1 martie 2013
În baza prevederilor art. 264 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 536/2011
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,
şi al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012
privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei
publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin.
Art. I. –
Metodologia
şi criteriile privind acordarea gradaţiei de merit în învăţământul
preuniversitar, aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării,
tineretului şi sportului nr. 6.211/2012,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 9
ianuarie 2013, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică
după cum urmează:
1. La articolul 2, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
” Art. 2. –
(1) Numărul de gradaţii care se acordă
se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din
totalul posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar
se scade numărul de gradaţii acordate personalului didactic, aflate în
plată, având în vedere că gradaţia de merit se acordă pe o perioadă
efectivă de 5 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a
contractului individual de muncă din motive neimputabile angajatului sau
de exercitare a unei funcţii publice.”
2. La articolul 9, punctul 1 va avea următorul cuprins:
” 1. Candidatul întocmeşte şi depune la
conducerea unităţii de învăţământ/conexe în care a funcţionat în
perioada 1 septembrie 2008-31 august 2012 raportul de autoevaluare a
activităţii desfăşurate, însoţit de documente doveditoare, realizat în
conformitate cu fişa de evaluare elaborată de inspectoratul şcolar
pentru acordarea gradaţiei de merit, la categoria de personal în care
acesta se încadrează.
În cazul în care candidatul este
pretransferat, acesta îşi depune dosarul la unitatea de învăţământ unde
este titular la data depunerii dosarului.
În situaţia în care candidatul este
detaşat în alt judeţ, acesta poate depune dosarul la unitatea de
învăţământ unde funcţionează la data depunerii dosarului sau la unitatea
de învăţământ unde este titular. Plata gradaţiei de merit încetează
pentru candidatul care, ulterior obţinerii gradaţiei de merit în alt
judeţ decât cel în care este titular, revine la postul pe care este
titular sau se detaşează în alt judeţ.
Cadrele didactice angajate pe perioadă
determinată depun documentele menţionate anterior la conducerea unităţii
de învăţământ la care sunt încadrate la data depunerii dosarului.
Candidaţii care îşi desfăşoară activitatea în două sau mai multe unităţi
de învăţământ depun documentele la conducerea uneia dintre aceste
unităţi de învăţământ.”
Art. II. –
Direcţia generală, resurse umane şi
reţea şcolară naţională din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale,
inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. III. –
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei naţionale,
Remus Pricopie
Bucureşti, 26 februarie 2013.
Nr. 3.281.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu