miercuri, 27 noiembrie 2013

ARTICOL  NEWSLETTER   “Info Altfel”
TITLUL ARTICOLULUI:
Valente noi in utilizarea productiilor video si a platformelor educationale in curriculum si nu numai…
  De curand m-am intors cu experiente noi dintr-o mobilitate individuala de tip LLP – Comenius.

  Cursul pe care l-am parcurs la Berlin in perioada 20-25 octombrie 2013 s-a numit “Video Production and Web 2.0 - New media to support lifelong learning”
(Course Reference DE-2011-1145-003 SESSION ID: 38089)
  Obiectivele vizate au fost:
 -Sa informeze profesorii despre felul in care se pot aplica in procesul instructiv-educativ instrumentele video  ale platformei educationale web 2.0;
-Initiere in folosirea diferitelor tehnologii de inregistrare si editare a unui material video sau audio;
-Tehnologii web20 relevante si aplicabile in procesul educational ;
-Idei specifice despre cum productia video web 2.0 poate fi integrata in curriculum  sau alte medii educationale.
   Dupa ce aplicatia mea a fost acceptata de catre Agentia Nationala, am parcurs un curs online in care m-am familiarizat cu temele care vor fi studiate acolo.
  Am realizat niste materiale care reprezentau un feed back pentru parcurgerea acestui material  online. Tema a constat in  realizarea a doua materiale video despre proiectele educationale derulate la clasa mea si un film despre bucataria traditionala romaneasca ( “A BETTER COMUNICATION BETWEEN TEACHERS AND PUPILS THROUGH EDUCATIONAL PROJECTS AND EXTRACURRICULAR ACTIVITIES”  si  “Romanian cuisine” by Nicoleta Bordei ).

   Ambele materiale erau lucrate in Movie maker, unul din programele care urmau sa fie parcurse mai in detaliu, la Berlin.
   Programul din Berlin:
  Introducerea  despre "Video production I" a cuprins aspecte practice in care am fost pusi in ipostaza de a filma, editata si  incarca fimele realizate pe Youtube.
  Tema a fost  video workshop - Proverbe - "Daca aceste ziduri ar vorbi..." am fimat si  uploadat  video materiale despre zidul din Berlin .  Scopul era sa  realizam  o poveste video cu zidul din zona de Est, utilizand  Moviemaker sau  iMovie .
  S-a pus accent pe  cunoasterea instrumentelor  web20  si relevanta lor pedagogica, crearea unui  WordPress blog, incarcarea fimelor video din ziua precedenta, initierea in utilizarea blogurilor si  a CMS platforma Joomla, social networks  ca  Facebook, Microblogging services ( Twitter).
   Am participat la 6 workshop-uri paralele: introducere in  video editare , video productii, social media, music clip production, animation,  stop motion, smartphone movies si  film clips.
  Punctul de interes pentru noi a fost  proiectul : "Secret Handover" - "Video production II",  ocazie in care am fost pe rand actori, regizori, scenografi, cameramani.
  A fost o aprofundare in video production. Obiectivele au fost folosirea  diverselor  tehnologii  de inregistrare , editare si o analiza detaliata asupra folosirii video camerei , filmarea unor cadre in locatia institutiei si apoi utilizarea diverselor efecte, titluri, tranzitii si sunete pentru realizarea finala a produsului. 
  Am realizat ca astfel de filmulete pot fi folosite la orice disciplina scolara , dar si in proiectele educationale.

  Am invatat despre  video portals ( YouTube and Vimeo, channel design, annotations, captions, online editor) , despre  video portals si despre motoarele de cautare  video.
  Am vizitat o  scoala din Berlin, am facut echipe mixte cu elevii de aici, realizand o poveste utilizand programul stop motion .
  Cel mai important aspect a fost cel legat de aplicarea abilitatilor dobandite aici atat la clasa pe care o conducem , cat si indrumarea colegilor pentru a beneficia la randul lor de experienta noastra.
 S-au lansat  idei despre  platformele networking si conexiunea acestora cu proiectele educationale  europene, dar am discutat impreuna cu ceilalti 12 participanti la curs din alte tari ale Europei  despre  posibilitatile  de  colaborare pe termen lung.
  Avand in vedere elementele prezentate consider ca acest training si-a atins toate obiectivele propuse si, de aceea cred ca prin diseminarile pe care le voi derula voi aduce elemente noi  colegilor profesori.
  Mentionez ca prin prezenta mea acolo, prin materialele si ideile propuse  am reusit sa creez o parere deosebita despre invatamantul romanesc, despre deschiderea de care dau dovada cadrele didactice din Romania , dar si despre abilitatile speciale pe care elevii , romanii in general, le au atunci cand este vorba despre domeniul TIC si nenumaratele sale aplicatii.
 Multumesc ANPCDEFP  pentru implicarea si sprijinul acordat!

BORDEI NICOLETA – prof. inv. primar – SCOALA GIMNAZIALA NR. 150, SECT. 5, BUCURESTI


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu