ARTICOL
NEWSLETTER “Info Altfel”
TITLUL ARTICOLULUI:
Valente noi in utilizarea productiilor video si a
platformelor educationale in curriculum si nu numai…
De curand m-am
intors cu experiente noi dintr-o mobilitate individuala de tip LLP – Comenius.
Cursul pe care l-am parcurs la Berlin in
perioada 20-25 octombrie 2013 s-a numit “Video Production and
Web 2.0 - New media to support lifelong learning”
(Course Reference DE-2011-1145-003
SESSION ID: 38089)
Obiectivele vizate
au fost:
-Sa informeze profesorii despre felul in care
se pot aplica in procesul instructiv-educativ instrumentele video ale platformei educationale web 2.0;
-Initiere in folosirea diferitelor tehnologii de inregistrare si editare a unui material video sau audio;
-Tehnologii web20 relevante si aplicabile in procesul educational ;
-Idei specifice despre cum productia video web 2.0 poate fi integrata in curriculum sau alte medii educationale.
-Initiere in folosirea diferitelor tehnologii de inregistrare si editare a unui material video sau audio;
-Tehnologii web20 relevante si aplicabile in procesul educational ;
-Idei specifice despre cum productia video web 2.0 poate fi integrata in curriculum sau alte medii educationale.
Dupa ce aplicatia mea a fost acceptata de catre
Agentia Nationala, am parcurs un curs online in care m-am familiarizat cu
temele care vor fi studiate acolo.
Am realizat
niste materiale care reprezentau un feed back pentru parcurgerea acestui
material online. Tema a constat in realizarea a doua materiale video despre proiectele
educationale derulate la clasa mea si un film despre bucataria traditionala
romaneasca ( “A BETTER COMUNICATION BETWEEN TEACHERS AND PUPILS THROUGH
EDUCATIONAL PROJECTS AND EXTRACURRICULAR ACTIVITIES” si
“Romanian cuisine” by Nicoleta Bordei ).
Ambele materiale erau lucrate in Movie maker,
unul din programele care urmau sa fie parcurse mai in detaliu, la Berlin.
Programul din Berlin:
Introducerea despre "Video production I" a
cuprins aspecte practice in care am fost pusi in ipostaza de a filma, editata
si incarca fimele realizate pe Youtube.
Tema a fost
video workshop - Proverbe - "Daca aceste ziduri ar vorbi..."
am fimat si uploadat video materiale despre zidul din Berlin
. Scopul era sa realizam
o poveste video cu zidul din zona de Est, utilizand Moviemaker sau iMovie .
S-a pus accent
pe cunoasterea instrumentelor web20
si relevanta lor pedagogica, crearea unui WordPress blog, incarcarea fimelor video din
ziua precedenta, initierea in utilizarea blogurilor si a CMS platforma Joomla, social networks ca Facebook,
Microblogging services ( Twitter).
Am participat
la 6 workshop-uri paralele: introducere in
video editare , video productii, social media, music clip production,
animation, stop motion, smartphone movies
si film clips.
Punctul de
interes pentru noi a fost proiectul :
"Secret Handover" - "Video production II", ocazie in care am fost pe rand actori,
regizori, scenografi, cameramani.
A fost o
aprofundare in video production. Obiectivele au fost folosirea diverselor
tehnologii de inregistrare ,
editare si o analiza detaliata asupra folosirii video camerei , filmarea unor
cadre in locatia institutiei si apoi utilizarea diverselor efecte, titluri,
tranzitii si sunete pentru realizarea finala a produsului.
Am
realizat ca astfel de filmulete pot fi folosite la orice disciplina scolara ,
dar si in proiectele educationale.
Am invatat
despre video portals ( YouTube and
Vimeo, channel design, annotations, captions, online editor) , despre video portals si despre motoarele de
cautare video.
Am vizitat o
scoala din Berlin, am facut echipe mixte cu elevii de aici, realizand o
poveste utilizand programul stop motion .
Cel mai
important aspect a fost cel legat de aplicarea abilitatilor dobandite aici atat
la clasa pe care o conducem , cat si indrumarea colegilor pentru a beneficia la
randul lor de experienta noastra.
S-au lansat idei despre
platformele networking si conexiunea acestora cu proiectele
educationale europene, dar am discutat
impreuna cu ceilalti 12 participanti la curs din alte tari ale Europei despre
posibilitatile de colaborare pe termen lung.
Avand in
vedere elementele prezentate consider ca acest training si-a atins toate
obiectivele propuse si, de aceea cred ca prin diseminarile pe care le voi
derula voi aduce elemente noi colegilor
profesori.
Mentionez ca
prin prezenta mea acolo, prin materialele si ideile propuse am reusit sa creez o parere deosebita despre
invatamantul romanesc, despre deschiderea de care dau dovada cadrele didactice
din Romania , dar si despre abilitatile speciale pe care elevii , romanii in
general, le au atunci cand este vorba despre domeniul TIC si nenumaratele sale
aplicatii.
Multumesc ANPCDEFP
pentru implicarea si sprijinul acordat!
BORDEI NICOLETA – prof. inv. primar – SCOALA
GIMNAZIALA NR. 150, SECT. 5, BUCURESTI
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu