miercuri, 14 septembrie 2011

Evaluarea initiala -an scolar 2011-2012

      MECTS va asigura, incepand cu anul scolar 2011-2012, un instrument de diagnoza pentru orientarea actiunilor ulterioare ale cadrului didactic prin adecvarea la nevoile reale ale beneficiarului direct al sistemului educational - elevul, potrivit unui comunicat al ministerului.
În acest scop, în unităţile din învăţământul preuniversitar se administrează teste de evaluare iniţială. Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a elaborat modele de teste pentru evaluarea iniţială, însoţite de baremele de evaluare şi de notare, precum şi de precizări referitoare la specificul testelor.
     Cu doar o saptamana inainte de a se publica aceste teste, pe site-ul ministerului au fost postate planificarile calendaristice si conform declaratiei doamnei secretar de stat Oana Badea, aveau ca scop "pasul spre debirocratizarea muncii didactice. În acest fel, economisim timp şi energie în favoarea muncii directe cu elevii noştri, ceea ce reprezintă esenţa muncii oricărui dascăl". 
   Iata ca dupa numai o saptamana aceasta birocratie se complica si vom cheltui mai mult timp, mai multa energie ba chiar si resurse materiale proprii.

Nota MECTS privind evaluarea initiala

Modelele au caracter unitar şi orientativ.
Invatamant primar
Invatamant gimnazial
Invatamant liceal

Un comentariu:

  1. Sa va spun.
    Poate chiar va intereseaza...
    1) Directorul scolii ne-a anuntat ca nu ne poate "sponsoriza" cu copii xerox pentru toate testele initiale pentru toti cei 1700 elevi din scoala. Colegii mei au inteles ca trebuie sa scoata din buzunar, ceea ce au si facut.(??!!)
    2) Neavand un copiator pentru public in scoala, in fiecare pauza profesorii alergau intr-un suflet pana la cel mai apropiat copiator (in piata alaturata), cu banii din bugetul propriu, si ajungeau inapoi transpirati si prafuiti, numai buni de intrat la clasa.
    3) Unii au cerut bani de la elevi pentru copiile xerox, pe care apoi le-au refolosit la o clasa paralela!!!???
    4) Dupa 3-4 teste intr-o zi, tratate mai mult sau mai putin superficial, unii elevi au refuzat sa mai scrie ceva in testele cu pricina ("Daca tot nu se pun note, mi se rupe!"). Bani si energie aruncate pe apa sambetei, nu?
    5) O colega intra la un moment dat in cancelarie cu un nou teanc de teste semi-completate, le pune cu obida peste teancul-mama si intreaba descumpanita: "Si eu cu astea ce fac dupa...?" Raspuns: "Le pui la portofoliul personal!"
    6) La limbi moderne testul e irelevant pentru elevii care urmeaza sa sustina ex. de BAC care are cu TOTUL ALTA STRUCTURA!
    7) Toate testele astea trebuie corectate si analizate individual pana la nu-stiu-ce data. Nota: unii profesori au cate 300, 500, chiar 700 de elevi. Cat inseamna asta in TIMP de corectare? pai, sa zicem 300x2'(sa zicem)=600'(10h)

    Ar mai fi si alte aspecte ale tabloului jalnic cu tema TESTE INITIALE. Dar avem si alte lucruri de facut, nu? Si apoi, nu e decat inca unul dintre copiii nascuti morti ai unui minister de pe alta planeta, care in loc sa ORGANIZEZE un SISTEM nu face decat sa mai adauge cate o rotita patrata unui mecanism (de fin reglaj) in agonie prelungita.

    RăspundețiȘtergere