Am primit pe email aceasta scrisoare cu rugamintea de a o face publica .
’’DE CE NE-ATI FURAT SI ZIUA EDUCATORULUI ?’’
Avem un sistem de educatie in care de prea multa vreme lucrurile treneaza, reforma nu e de fapt reforma (sau e doar in sensul rau al cuvantului) si valorile reale sunt ''cu grija'' ascunse tocmai pentru ca deranjeaza un sistem de invatamant bolnav, in care nepotismul, politicul, minciuna si incompetenta celor care ne conduc sunt la ele acasa.
Avem un sistem bazat pe promovarea non-valorilor pentru ca doar asa se pot perpetua practici vechi, dar cu chip nou, in care limbajul de lemn din perioada comunista capata alte aspecte, dar in esenta, reliefeaza acelasi lucru.
Ne ''acoperim'' de hartii ca sa demonstram cat de mult ne preocupa viitorul tarii, adica elevul, cand, de fapt, nu facem altceva decat sa ne distragem de la adevarata menire a educatiei si sa ne preocupe lucrurile fara esenta .
Ele par a avea menirea tocmai de a deruta si un educator cu vocatie si daruire pt elevii lui de la actul formarii generatiilor de maine.
Si totul din ’’grija’’ si sub supravegherea atenta a celor care ne conduc.
Noua ’’gaselnita’’ este acum renumita si controversata ’’foaie de parcurs’’. Oare cine a putut gandi ca un profesor de educatie tehnologica sau de religie va putea sa consemneze pe aceasta foaie evolutia celor aproape 500 elevi carora le preda saptamanal ?
Si totul pentru cei 700 lei salariu pe care un debutant ii ridica de la bancomat. Cum puteti cere calitate, competenta si rezultate unui profesor care-si face griji in fiecare secunda ca propriul sau copil traieste in saracie pentru ca parintii lui au vocatie didactica? De ce va mira ca ne pleaca valorile, ca sunt catedrele vacante?
Oare pentru dvs matematica nu este aceeasi atunci cand iti faci cumparaturile si cand vezi ca din lista nu poti cumpara decat jumatate? Nici vorba sa mai cumparam vreo carte!
Cerem vehement sa se schimbe si matematica pentru ca la dvs calculele zilnice ale cheltuielilor casei au o alta dimensiune!
Si de ce copiii dvs nu studiaza in tara?
Suntem obligati sa caram zilnic dosare cu hartii fara importanta....si doar asa sa oferim tarii generatii intregi de absolventi cu 5 la Bac. Sa nu uitam ca nu pot fi usor manipulati decat cei cu o astfel de nota !
DECI, CINE ARE INTERESUL SA DISTRUGA INVATAMANTUL ROMANESC ?
SAU POATE POPORUL ACESTA INTELIGENT care a uimit lumea cu olimpicii la matematica sau cu tinerii care excelau in tainele informaticii sau fizicii?
Cine doreste sa distruga viitorul acestei natii?
Se pare ca stiu perfect cu ce sa inceapa: cu educatia, cu cadrele didactice din ce in ce mai umilite, demotivate si prost imbracate, cu privirea plecata cand in fata lor un parinte revoltat ca fiul rasfatat si de bani gata a primit o nota proasta in ziua precedenta.
Si totul capata dimensiuni rupte din filmele de pe vremea comunismului, cand un director de scoala , inebunit si insetat de puterea pe care o va detine prin legea noua, il apostrofeaza cu tonul ridicat pe profesor in fata parintelui ostil, pentru acelasi motiv ca nu a rasplatit corespunzator un elev lenes care-i trimite priviri autoritare, sfidatoare si pline de ura……ca doar elevul nostru-i stapanul nostru, nu?
Si in aceasta ecuatie unde e CALITATEA, acea notiune invocata prea des si fara acoperire in frazele reci si seci din Legea Educatiei ?
Cerem sa redefiniti sensul acestui cuvant in DICTIONARUL EXPLICATIV AL LIMBII ROMANE, pentru ca asa cum e acum mai degraba s-ar potrivi sa defineasca termenii MEDIOCRU sau NONVALOARE .
Am acceptat strangand din dinti cum pe fluturasul de salariu numerele scrise deveneau din ce in ce mai mici, ni s-a rapit demnitatea, dar parca acum revolta nu mai poate fi tinuta in frau!
CU ZIUA NOASTRA DE ANIVERSARE CE-ATI AVUT ? Nici atat nu meritam?
De ce ne-ati furat si urarile de ziua noastra? Incotro ne indreptam?….! Restul Planetei isi serbeaza cu cinste educatorii, voi de ce nu puteti? SI ATUNCI...CUM SA NU INTELEGEM DE CE LA NOI, 5 OCTOMBRIE ESTE ZIUA EDUCATIEI SI NU A EDUCATORULUI?
Suntem cei care v-au format pe voi , cei care prin eforturile lor v-au ajutat sa va asezati acolo in Parlament pe scaunele acelea confortabile! Suntem cei care in tacere, prea multa tacere, au suportat din ’89 pana acum prea multa nedreptate!
Opriti distrugerea invatamantului romanesc!
Prof. inv. primar: Bordei Nicoleta, grad I, 28 ani vechime la catedra, lider sindical SIPR5 (FSLI) la Scoala nr. 130, ’’Luceafarul’’, sector 5, Bucuresti
felicitari pt curaj
RăspundețiȘtergereStimata colega, nu cumva ni se datoreaza si noua cate ceva din ceea ce ni se intampla? Spuneti-mi cateva actiuni publice,serioase,cu implicarea majoritatii cadrelor didactice, prin care am incercat sa ne recastigam demnitatea? exceptandu-le pe cele in care "cativa speriati" am stat ca milogii pe langa portile autoritatilor.
RăspundețiȘtergereAsa este...aveti dreptate...nu zice nimeni sa fim agresivi ci doar demni si sa aratam ca un lucru important ca institutia Invatamantului merita mult mai multa atentie.
ȘtergereMesaj pentru SINDICALISTI:
RăspundețiȘtergereVa rugam, luptati pentru NORMAREA (PONTAREA) ACTIVITATII DIDACTICE:
-cat inseamna o testare corectata (in timp)
-cat inseamna fiecare tabel si fiecare raport de analiza
-cate ore de munca in plus inseamna sa fii responsabil al comisiei metodice sau al oricarei alte comisii din cadrul scolii, cu degrevarea de o parte din activitatea didactica, sau cu plata orelor suplimentare
etc.
Pana nu se face asta, fiecare vaicareala va suna ca o cerere miloaga de ajutor social, din partea unui "angajat nesimtit si gras", de la statul "amarat si slab"!!! Ce vrem cu totii de fapt este sa muncim (realmente) eficient ca sa putem trai decent (versus sa muncim... cam cum da din maini un om care se ineaca -nu sunt niciodata destule hartii inutile!- si sa nu putem trai).
Sau poate ma insel...? Am uneori impresia ca imi pierd busola socio-morala.
Sunt profesor.
RăspundețiȘtergereAm colege, si ele mame, sotii si gospodine, care se plang ca trebuie sa-si neglijeze total familiile pentru ca, fiind si sefe de comisii metodice si facand parte din tot felul de alte micro-organizatii de la nivelul scolii, au de intocmit miliarde de documente, fara sa fie cumva degrevate de alte activitati sau (Doamne-fereste) retribuite suplimentar... Si, lamentabil, motorul multora din aceste colege este teama de "repercusiuni" (ce cuvant tenebros, nu-i asa...).
Zic si eu: oare, la nivel de sindicate, nu ar trebui initiata o campanie de NORMARE a muncii de profesor?!!
"Norma didactica" nu mai are nici limite nici continut. Inainte, ora de predare se ponta cu 1,5 ore, in care intra inclusiv uzura nervoasa.
Ni se cere sa performam la standarde inalte, sa facem spectacol din fiecare ora, fara sa se mai ia in calcul timpul necesar pentru "punerea in scena".
Se gandeste cineva ca fiecare tabel, fiecare generalizare, are nevoie de macar cateva ore de munca la calculator(ul personal)??? Cat inseamna fiecare test conceput, corectat, analizat si inclus apoi intr-o generalizare? Sau, pe de alta parte, cine mai poate face toate aceste lucruri la modul serios si responsabil cu toate "atributiile profesoresti" pe care le tooot inghitim pe nemestecate??? Ce relevanta mai au situatiile pe care le "imprumutam" din lipsa de timp/energie de pe net sau de la alt coleg, ca "sa fie acolo" la portofoliu???!!! Oare de ce acceptam sa ne irosim timp pretios din viata facand (sau facandu-ne ca facem) lucruri inutile? Sunt oare mai "profesor" daca accept sa aplic o idee aberanta a unui minister extraterestru si, protejandu-ma pe mine, cer bani pentru copiile xerox de la elevi? Sunt mai "profesor" daca, in loc sa-mi pregatesc lectia pentru maine, intocmesc liste, tabele si portofolii delicioase de bagat sub nasul controalelor? Sunt mai "profesor" daca, in loc sa ma ocup de corectarea cat mai rapida a unui set de teste de progres(a se considera importanta feedback-ului imediat), scriu frenetic procese-verbale???
Ce mai inseamna sa fii PROFESOR? De ce ne-am pierdut oare, cu buna-stiinta, obiectul muncii?
Chiar am nevoie de DIALOG. Ma simt ca o insula intr-o mare din ce in ce mai ostila si absurda.
Si nu pot sa nu ma gandesc ce impresie au elevii nostri (pe care-i formam in primul rand prin exemplul personal) despre o maaare masa de oi ponosite manate de colo-colo... Si mi-e RUSINEEE.
Vorbe, fara FAPTE! Toata lumea vorbeste iar nemernicii isi fac mendrele asa cum vor ei: promoveaza linistiti nonvaloarea, fura ca in codru, ne urmaresc cu securistii lor, impart tara cum vor ei, dau legile pe care le vor ei, taie si spanzura. Vorbele pe care le lasati pe bloguri pe forumuri, pe siteuri, sunt supape de defulare care ii ajuta pe ei sa traiasca linistiti. Numai FAPTELE si armele ii vor speria!
RăspundețiȘtergereAm calculat acum vreo 3 ani cat inseamna, in ore de munca, celelate activitati pe care orice profesor cu bun simt le face: pregatirea pentru lectii, evaluare, documentare, pregatire materiale, perfectionare. Acum 3 ani rezultau 53 ore pe saptamana. Si la TV se vorbeste inca de 18 ore...
RăspundețiȘtergereAcum nu mai vreau sa calculez, nici nu mai am timp, acum numar absente...treaba asta imi aminteste de o carte cu poezii hazli. Se numea Haplea. Intr-o poezie se povestea ce nacaz mare avea Haplea. Pe scurt: Haplea avea 7 magari si ii numara toata ziulica, de teama sa nu-i piarda (si noi numaram elevii, cand nu sunt, hehe). Cand se suia pe magar ii ieseau numai 6. Un om, trecand pe acolo, ii da un sfat necajitului: cand incepi numaratoarea magarilor, calare fiind, incepe cu tine si o sa-ti iasa.
Asa si noi, "calare pe situatii" ar trebui sa incepem numaratoarea cu noi. Oricum avem statut de magari. Mai ales cei ce se incapataneaza sa mai stea pe salariul de mizerie. De hartie ne ajunge. Evident ma refer la cea pentru testele initiale, pentru ca ministerul, cand face politica educationala, nu poate sa asigure si managementul implementarii. Nu ca nu ar stii, dar daca jos asteapta magarii sa execute pe hartia lor...